Midsommarafton

God morgon, har precis klivit upp och Karl sover fortfarande. Vi hade mysigt igår, det började med frukost med mammas släkt och deras familjer. Såklart så trodde jag att det "bara" skulle vara vi som vanligt men när vi kom dit så var det uppdukat med fyra långbord och grannarna i Frändesta och deras familjer/släkt skulle också äta frukost med oss. Jahaja, här kommer jag alldeles nyvaken och ruffsig i håret och måste gå runt och hälsa på alla. Trevligt. Men det var trevligt vid vårat långbord sen iallfall (det var uppdelat så att vi satt med våran släkt. Skönt). Efter frukost gjorde vi midsommarkransar till barnen. Och jag fick också en ;) hihi. Jag tänkte att jag kunde ha samma tröjklänning när vi skulle vidare till midsommarstången men då påpekar Sandra (kusin, 6 år) att "Sofie, var har du gjort där?" Jahaja. Toppen. Jag har en fläck. Troligtvis spillt kaffe. Sen bar det av hemmåt och jag gjorde mig iordning och mamma fixade jordgubbsbakelser. Vid 12.45 åkte vi till Romfartuna och midsommarfirandet vid stången där vi fikade allihopa och barnen dansade kring midsommarstången. Även jag och Karl dansade med Max (kusin, 2år) i varsin hand runt midsommarstången. Han såg väldigt fascinerad ut över att det var så många barn som dansade och sjöng. Max alltså, inte Karl. Efter det gick alla hem till fam Lindhs hus där jag hoppade studdsmatta med Sandra, Karl sparkade fotboll med Simon och Andreas för att sedan leka med Max i sandlådan. Jag tog massa kort och filmade lite. Efter det åkte vi hem. Vi var hos grannarna en stund också, men jag och Karl gick hem vid 22. Vi dansade lite på köksgolvet, pratade lite och gick och la oss i den varma sköna sängen. Zzzz....
Jag hade iallafall en jättetrevlig midsommar :)

Kommentarer
Postat av: milla

låter mysigt hörru :)

2007-06-23 @ 22:52:40
Postat av: kicki

Ja ni verkar ha haft en trevlig midsommar och ni hade ju bra väder ni, här har regnet vräkt ner...men vi var ju i gräs och där eldade vi, åt gott, läste och mös...kom hem ni i eftermiddag lagom till att åka in till stan och hämta kalleman..'
kram på dej sofie
kicki

2007-06-24 @ 22:15:16
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: kicki

Nu måste du uppdatera...nytt inlägg gumman
kicki

2007-06-28 @ 15:28:07
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0